Voorbeeld

Zij is moeder en is opgeleid tot onderwijzeres. Haar jongste gaat binnenkort naar de basisschool. Ze heeft besloten om niet terug te keren in het onderwijs, maar zich te laten omscholen tot Aromaconsulent en een eigen praktijk te starten. Ze wil de dienst aanbieden bij bedrijven op locatie. Ze heeft echter te weinig financiële middelen om de opleiding te betalen.

Ze publiceert haar idee op de website van STBNG. Ze heeft € 4.500 nodig om zich te laten omscholen en de basis-set CHI-aroma’s te kunnen kopen. Ze heeft aangegeven dat haar cadeau voor haar supporters een korting is van € 25 euro aan iedereen die in haar gelooft en haar vooruitbetaalt voor haar nog te leveren diensten.

Uiteraard maakt zij veel reclame voor zichzelf. Haar hele kennissenkring wordt gemobiliseerd om tegoedbonnen te kopen. Haar voormalige werkgever koopt ook voor 1.000 euro aan tegoedbonnen.

Nadat de starter het eindbedrag heeft gehaald, ontvangt ze van STBNG haar supporterslijst.

Ze start haar opleiding. De opleiding wordt betaald met het “gespaarde geld”.

Na het behalen van haar diploma start ze haar praktijk en levert haar supporters de beloofde dienst.